Article featured icon
Analyst Report

Wij Maken Werk Weer Betekenisvol

De pandemie heeft de wijze waarop mensen over hun werk denken volledig veranderd, en het internationale onderzoek van The Workforce Institute laat ons alvast zien welke verwachtingen arbeidskrachten in 2030 – en ver daarna – van hun werkgevers zullen hebben. Daarnaast kom je in dit rapport te weten welke banen en bedrijven er, indien het creëren van zingeving en betekenisvol werk niet wordt geprioriteerd, tegen die tijd niet meer zullen bestaan.

 

Lees ons rapport om erachter te komen wat ouders, familieleden en mentors overal ter wereld hun kinderen en tieners vertellen over wat er nu echt belangrijk is bij het kiezen van een beroep of werkgever, en ontdek waarom het tot stand brengen van meer zingeving, betekenis en vertrouwen binnen je bedrijfscultuur een wereld van verschil maakt.

 

Required field

De manier waarop mensen over werk denken is de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd.

De pandemie heeft ons gedwongen om te kijken naar onze Life-Work Journeys, en heeft ons doen inzien dat er belangrijkere zaken in het leven zijn dan onze baan. Daarnaast zijn sommige mensen teleurgesteld omdat hun baan niet aan hun verwachtingen voldoet, en deze werknemers zijn dan ook op zoek naar organisaties die hen de juiste ondersteuning bieden – door middel van traditionele methodes, én geheel nieuwe manieren waar zowel HR als bedrijfsleiders mogelijk nog niet aan hebben gedacht. Zo hopen deze arbeidskrachten een flexibelere baan en alle benodigde hulpmiddelen te krijgen om hun waardevolle tijd te besteden aan een functie die ze nauw aan het hart ligt.

Dankzij deze internationale survey zijn we erachter gekomen dat:

  • Bijna de helft van alle werknemers overal ter wereld (46%) zowel hun beroep als hun werkgever niet aan hun kinderen of andere jongvolwassenen binnen de kennissenkring zou aanraden, en dat 38% “zelfs zijn ergste vijand zijn baan niet zou toewensen.”
  • Veel arbeidskrachten – variërend van CEO’s (61%) tot medewerkers met een doorsnee functie (49%) – “met een warm gevoel terugdenken aan de manier waarop we werkten voordat de pandemie zijn intrede deed”, terwijl 45% van de wereldwijde werknemers helemaal niet meer wil werken.
  • Bijna driekwart van alle arbeidskrachten (76%) tegenwoordig meer ondersteuning van hun werkgever verwacht, en hun kinderen aanraadt om een beroep te kiezen dat betekenis voor ze heeft (74%).

Er zijn miljoenen werknemers die iedere dag met plezier aan het werk gaan, en er zijn dan ook talloze geweldige werkplekken waar medewerkers voelen dat er voor ze wordt gezorgd, dat ze binnen de organisatie thuishoren en dat hun rol bijdraagt aan het bedrijfssucces. We moeten de goede praktijken van deze ondernemingen dan ook overnemen, zodat we werk meer betekenis

kunnen geven, een betere employee experience tot stand kunnen brengen, en met vertrouwen banen kunnen creëren waar onze kinderen en kleinkinderen ook echt voor warmlopen.

Download nu het volledige rapport, en ga naar de UKG-redactie op onze website om het persbericht te bekijken.