Book icon
E-book

De HR-Megatrends van 2023

Het onderzoeksteam van UKG, thought leaders en sociologen blikken terug op de ontwikkelingen in 2022, en evalueren de toekomstige impact die dergelijke ontwikkelingen op leidinggevenden en hun HR-teams zullen hebben.

Required field

We leven in een tijdperk waarin we te maken krijgen met aanhoudende onzekerheid en talloze veranderingen.

Het bedrijfsleven werd in 2022 gehinderd door een afnemende economische stabiliteit, klimaatverandering, geweld en politieke onrust. Op basis van de impact van deze destabiliserende factoren heeft UKG drie belangrijke trends geïdentificeerd die in 2023 en ook ver daarna een significante invloed op het internationale zakenleven zullen hebben:

  • People icon
    HET NAVIGEREN VAN DE MENTALE GEZONDHEIDSCRISIS

    Mensen voelen zich overweldigd – en dat heeft zo zijn weerslag op bedrijfscultuur, personeelsretentie, performance en innovatie.

  • Growth icon
    HET OPTIMALISEREN VAN ORGANISATIONELE VEERKRACHT

    Ondernemingen dienen zich op groei en ontwikkeling te richten, en vooral ook vooruit te kijken in plaats van in pre-pandemische patronen en gedragsvormen terug te vallen.

  • global-workforce
    HET GEN X-EFFECT

    Aangezien Gen X-executives steeds vaker de leiding nemen, zullen meer organisaties investeringen in ESG en DEI&B prioriteren. Ze willen dat hun impact duidelijk merkbaar is.

25
%
Tijdens de pandemie nam het aantal mensen met angstgevoelens en depressie wereldwijd met toe
2,2
%
De OECD verwacht in 2023 een lage groei van en een hoge inflatie van 6,6%
68
%
Sinds 2018 behoort van de CEO’s die binnen Fortune 500 of Inc. 500 bedrijven werkzaam zijn tot generatie X

Zowel organisaties als arbeidskrachten liggen onder druk, en krijgen te maken met enorme uitdagingen die met de dag moeilijker te bevechten worden. De impact die dit op bedrijven en hun personeel heeft – en zal blijven hebben – is dan ook groot.

Door de meest recente HR-trends nauwkeurig te bestuderen en alvast de nodige aanpassingen te maken, kan jouw organisatie de negatieve gevolgen van nieuwe trends en uitdagingen omzeilen en zijn concurrentiepositie ook in de toekomst behouden.