UKG helpt Crocs, Inc. wereldwijde HR-processen te stroomlijnen
- Biedt inzicht in cruciale personeelsdata binnen het wereldwijde Crocs-netwerk vanuit één centrale omgeving om beter onderbouwde beslissingen te nemen
- Maakt het mogelijk voor managers om geplande uren af te stemmen op de benodigde bezetting in winkels en magazijnen, afgestemd op klantvraag
- Geeft medewerkers wereldwijd realtime toegang tot UKG Pro Workforce Management™, inclusief de mogelijkheid om roosters te bekijken en diensten te ruilen, op elk apparaat, vanaf elke locatie
Nu ons bedrijf blijft groeien, moeten we onze wereldwijde cloudplatformen kunnen opschalen. UKG maakt dat mogelijk en speelt een centrale rol in onze IT-strategie. Voorheen werkten onze regio’s grotendeels onafhankelijk van elkaar, met handmatige processen en lokale oplossingen voor hun workforce management. Daardoor was het lastig om data te vergelijken en inzichtelijk te maken waar onze efficiëntie lag. Het werd duidelijk dat we één wereldwijd platform nodig hadden om onze mensen en onze groei optimaal te ondersteunen. Daar komt UKG Pro Workforce Management in beeld.
Als wereldwijd toonaangevend merk in casual footwear verkoopt Crocs, Inc. schoenen in 85 landen en heeft het bedrijf meer dan 6.000 medewerkers in retailwinkels, distributiecentra en hoofdkantoren in de Verenigde Staten, Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Latijns-Amerika (EMEALA) en de regio Azië-Pacific (APAC).
De uitdaging
Crocs, Inc. is actief in verschillende bedrijfsdomeinen, van hoofdkantoor tot retail en logistiek. Het bedrijf miste inzicht in de dagelijkse activiteiten van zijn wereldwijde workforce. Veel locaties maakten gebruik van handmatige processen en uiteenlopende systemen, waardoor het lastig was om te zien waar processen efficiënter konden en om data organisatiebreed te vergelijken.
De oplossing
Omdat Crocs inzag dat een gecentraliseerde oplossing nodig was voor zijn workforce management, koos het bedrijf voor de intelligente oplossing UKG Pro Workforce Management™ (voorheen UKG Dimensions®). Deze oplossing biedt geavanceerde functionaliteit voor planning, forecasting en tijdregistratie en ondersteunt zowel de dagelijkse operatie als de langetermijngroei van de organisatie.
Het resultaat
Samen met het UKG Global Delivery Services-team implementeerde Crocs, Inc. eerst de Pro Workforce Management-oplossing in de Verenigde Staten binnen de corporate, retail- en magazijnlocaties. Binnen een jaar volgden ook de EMEALA- en APAC-regio’s, inclusief HEYDUDE, het footwear-merk dat halverwege het project werd overgenomen.
“Het was een complex traject, en het feit dat we die hele populatie in zo’n korte tijd live kregen met de rest van onze wereldwijde organisatie, was echt opmerkelijk,” aldus Goehl. “Ons succes kwam voort uit de samenwerking met UKG. We werkten echt als één team en namen beslissingen samen. Het was een indrukwekkende transformatie in zeer korte tijd.”
Sinds de implementatie profiteert Crocs, Inc. van het gemak om UKG Pro Workforce Management™ overal ter wereld te gebruiken, op elk apparaat. De organisatie beschikt nu over realtime inzicht in cruciale workforce data vanuit één centraal platform. Werknemers kunnen hun roosters bekijken en diensten ruilen wanneer het hen uitkomt, wat hun werk-privébalans ondersteunt. Managers kunnen sneller en nauwkeuriger plannen, doordat ze budgeturen en personeelsbehoeften beter kunnen afstemmen op de klantvraag.
“Vroeger kostte het store managers uren om teams in te roosteren, en door het gebrek aan betrouwbare historische data was het lastig te voorspellen hoeveel medewerkers nodig waren,” legt Goehl uit. “Met Pro Workforce Management kunnen managers wereldwijd hun teams binnen enkele minuten samenstellen. En naarmate we forecasting verder uitrollen in de VS en wereldwijd, kunnen we nog beter goed onderbouwde beslissingen nemen voor onze business.”