Office setting where 3 employees are smiling at a large screen of data

AI op de Werkplek

Bouw vertrouwen op met AI-oplossingen en bied een uitzonderlijke employee experience

AI is inmiddels overal aanwezig en verandert fundamenteel hoe organisaties functioneren én hoe u uw mensen ondersteunt. U gebruikt AI waarschijnlijk al dagelijks via slimme apparaten zoals thermostaten, luidsprekers en beveiligingscamera’s. Maar om AI succesvol in te zetten binnen uw organisatie, is het belangrijk werkervaring van medewerkers, leidinggevenden en uzelf kan verrijken.

AI-technologie maakt gebruik van algoritmen en computermodellen om gegevens te classificeren en analyseren, patronen te herkennen en voorspellingen te doen. Door te leren van nieuwe input, verbetert AI continu zijn prestaties.

Wanneer u krachtige data combineert met 'people-first' technologie, kan AI waardevolle inzichten opleveren die elke laag van de organisatie ondersteunen; van operationeel tot strategisch niveau. Zo draagt AI bij aan groei en aan eenvoudiger, slimmer werken.

Denk aan AI als uw vertrouwde sidekick, een digitale assistent die u helpt om betere resultaten te behalen. In de praktijk levert AI onder andere voordelen op voor: Think of AI as your trusted advisor, helping you and your organisation unlock better outcomes. In the workplace, AI improves:

  • Talentacquisitie en werving
  • Payrollstrategie
  • Roosterplanning
  • Datagedreven besluitvorming
  • Organisatiecultuur
  • Productiviteit op alle niveaus van de organisatie

De voordelen van AI op de werkplek

Een slimme assistent die met u meedenkt

"Iedere dag nemen medewerkers, leidinggevenden en HR-managers talloze beslissingen – zowel persoonlijk als professioneel. AI-gedreven HCM-technologie die de mens centraal stelt en inspeelt op cruciale momenten in de employee journey, kan – gecombineerd met een cultuur van vertrouwen – het verloop tot wel 50% verlagen. Een consistente, persoonlijke beleving voor álle medewerkers, of ze nu vast, flexibel of hybride werken, verhoogt de betrokkenheid. Door iedereen toegang te geven tot een AI-assistent die snel vragen beantwoordt, vergroot u de wendbaarheid, het gevoel van ondersteuning én het welzijn."

AI biedt grote voordelen voor organisaties en hun personeel:

People icon

Versterk de employee experience

AI genereert inzichten waarmee teamleiders actief kunnen sturen op cultuur en hun teams kunnen helpen een gezonde werk-privébalans te vinden.

Process icon

Verhoog efficiëntie en productiviteit

Door repetitieve taken te automatiseren, maken medewerkers tijd vrij voor waardevol, betekenisvol werk en worden projecten sneller afgerond.

chart-bar-productivity

Verbeter besluitvorming

AI analyseert grote hoeveelheden data snel en nauwkeurig, wat leidt tot beter onderbouwde keuzes en effectievere strategieën.

cost-control

Bespaar op kosten

Door processen te automatiseren, vermindert u de behoefte aan handmatige handelingen, beperkt u fouten en realiseert u aanzienlijke kostenbesparingen.

AI op de werkplek - waar moet u op letten?

Om écht impact te maken, moet een AI-oplossing beschikken over betrouwbare, veelzijdige data over mensen, werk en organisatiecultuur. De kwaliteit én hoeveelheid van deze data zijn bepalend voor de inzichten die AI oplevert – van de werkvloer tot het leiderschapsteam. AI hoort geïntegreerd te zijn in de kern van uw HCM-systemen, zodat de technologie naadloos samenwerkt met uw bestaande processen en doelstellingen ondersteunt. Let hierbij op:

  • Geïntegreerde functionaliteit
    AI is niet zomaar een extra handigheidje, maar moet naadloos ingebouwd zijn zodat inzichten en adviezen direct aansluiten bij uw bedrijfsdoeleb.
  • Schaalbaarheid en flexibiliteit
    Kies voor modulaire platforms die klaar zijn voor innovaties zoals generatieve AI, zodat u voorbereid bent op groei en technologische ontwikkelingen.
  • Ethische implementatie
    Verantwoord AI-gebruik is cruciaal. Bouw vertrouwen op met transparantie, eerlijkheid en aandacht voor dataveiligheid en privacy.
Veelgestelde vragen

AI transformeert de processen op de werkplek en verbetert de employee experience door routinetaken te automatiseren, vragen te beantwoorden, personeelsgegevens te analyseren en bruikbare inzichten te geven die bijdragen aan een sterke cultuur en vertrouwen.

AI kan de productiviteit op de werkplek verbeteren door routinematige administratieve taken te automatiseren en snel waardevolle inzichten te geven die een snellere en beter geïnformeerde besluitvorming mogelijk maken.

Bij UKG doen we er alles aan om te waarborgen dat AI op een veilige en verantwoorde manier wordt gebruikt. Lees meer over verantwoord en ethisch gebruik van AI op onze website.

Technologie blijft zicht ontwikkelen, maar wij zijn ervan overtuigd dat AI iedereen - van medewerkers en teamleiders tot en met C-suite leidinggevenden - in staat stelt om betere beslissingen te nemen voor zichzelf en de organisatie.

AI biedt tal van voordelen voor de processen op de werkplek. Van een prettige medewerkerservaring, hogere productiviteit en betere besluitvorming tot belangrijke kostenbesparingen.

Geef elke medewerker de beste werkervaring met slimme oplossingen voor HR, payroll en personeelsmanagement.

Aan de slag