Customer Story

Lipari Foods verbetert HCM en waarborgt naleving tijdens uitbreiding

  • Ondersteunt soepele uitbreiding naar andere Amerikaanse staten met een cloudgebaseerde oplossing

  • Geeft in real-time zicht op de werktijd en het arbeidsloon van werknemers, zodat de arbeidskosten beter worden beheerd

  • Waarborgt naleving van de arbeids- en belastingregels in elke staat waarin het bedrijf actief is

Golden State Foods Handles Complex Benefits Model

Lipari Foods, een producent en distributeur van levensmiddelen, levert zes dagen per week producten vanuit een centraal distributiecentrum aan 8.000 klanten in 25 Amerikaanse staten. Sinds de oprichting van het bedrijf in 1963 heeft oprichter Jim Lipari zijn onderneming opgebouwd rond een centrale missie: "Zorg goed voor de klant". Lipari is een partnerschap met UKG aangegaan om zijn medewerkers te helpen bij het waarmaken van die missie.

75%
Managers kunnen afwezigheidsverzoeken 75% sneller controleren en goedkeuren
90%
Uitvoering van de salarisadministratie gaat 90% sneller
Uitdagingen

Vanwege de plannen van Lipari Foods om in twee keer zoveel Amerikaanse staten actief te worden, wilde het bedrijf de processen voor human capital management (HCM) verbeteren en tegelijkertijd waarborgen dat in elke staat de wet- en regelgeving wordt nageleefd. Om deze uitdagingen aan te gaan, koos het bedrijf voor de oplossing van UKG Ready™.

Oplossingen

De cloudgebaseerde oplossing is gemakkelijk toegankelijk voor werknemers en managers vanuit alle vestigingen van Lipari, en ook wanneer ze thuis werken. Met de mobiele app op hun smartphones kunnen medewerkers in- en uitklokken, hun afwezigheidsverzoeken bekijken en hun verloftegoed opvragen. Doordat de tijd- en aanwezigheidspunten van de medewerkers automatisch worden bijgehouden, hebben managers meer tijd over voor andere taken.

"De tijd die managers besteden aan het goedkeuren en bijhouden van afwezigheidsverzoeken en het afhandelen van verzuimgevallen is met zo'n 75% gedaald. Al die tijd werd vroeger verspild aan onproductieve taken"

Brian Zilo, SPHR

Senior Vice President of HR

Resultaten

Het bedrijf heeft zijn activiteiten uitgebreid van 10 naar 25 Amerikaanse staten en daarbij is het personeelsbestand verdubbeld. Managers besparen 75% op de tijd voor het controleren en goedkeuren van afwezigheidsverzoeken en het administreren van aanwezigheid. De verwerking van de loonlijsten gaat 90% sneller, doordat HR niet meer elke twee weken loonstrookjes hoeft te printen en versturen.

 

Jouw betere toekomst begint vandaag

Ontdek zelf hoe payroll- en HR-oplossingen jou op weg helpen bij het creëren van een betere employee experience.

Learn more about our award-winning culture