Book icon
E-book

Een Vierdelig Stappenplan voor Succes in de Retailsector: Innovatieve People Operations

De pandemie heeft de gang van zaken in de retailsector flink beïnvloed en de omnichannel activiteiten binnen de industrie in korte tijd aanzienlijk doen toenemen, waardoor ook het consumentengedrag en de voorkeuren van klanten zijn veranderd. Daarnaast is er tegenwoordig veel meer personeelsverloop, wat ervoor heeft gezorgd dat het arbeidsloon binnen de sector omhoog is gegaan, het nóg lastiger is geworden om diensten te vullen, het verzuim aanzienlijk is toegenomen en personeelsleden vaker dan ooit in een burn-out belanden.

Required field
Un plan en quatre étapes pour garantir la réussite du Retail : une solution People Operations innovante

We kunnen dan ook stellen dat retailbedrijven zich in een ingewikkelde situatie bevinden. Talloze organisaties binnen de industrie kiezen er dan ook in grote getalen voor om hun businessmodellen aan te passen, processen te stroomlijnen en in de digitale transformatie van hun bedrijfsvoering te investeren om de eerdergenoemde uitdagingen te overwinnen en zich tegelijkertijd op de toekomst voor te bereiden. Om dergelijke doorvoeringen in goede banen te leiden, kunnen ondernemingen nu gebruikmaken van een vierdelig, mensgericht stappenplan – Planning, Uitvoering, Zelfstandigheid en Optimalisering – om hun people operations te innoveren en alle uiteenlopende uitdagingen het hoofd te bieden.

Retailbedrijven staan voor een grote uitdaging, en dienen een uitstekende klantenservice te verlenen, de steeds verder stijgende kosten onder controle te brengen en de productiviteit te verhogen om toekomstige successen te garanderen. Een allesomvattende strategie voor je personeelsbeheer kan dan ook uitkomst bieden, en je organisatie helpen om optimale bedrijfsresultaten te blijven behalen. Dit eBook biedt een vierdelig stappenplan dat als basis voor de transformatie van je people operations fungeert en je firma klaarstoomt voor toekomstige successen.

PLANNING: capaciteitsplanning en strategieën voor de lange termijn

UITVOERING: De dagelijkse gang van zaken binnen Operations

ZELFSTANDIGHEID: Til je employee experience naar een hoger niveau

OPTIMALISERING: Performancemanagement en doorlopende verbeteringen

UKG biedt people operations tools voor workforce management en HR service delivery die door middel van één enkel toegangspunt kunnen worden gebruikt. De oplossingen helpen retailbedrijven overal ter wereld om meer grip op arbeidskosten te krijgen, de employee experience aanzienlijk te verbeteren, personeelsplanningen te optimaliseren en real-time arbeidsgegevens te analyseren om aanpassingen te maken en altijd aan deadlines te voldoen.